WAT MOET UW WETEN ALS NIEUWE PATIËNT
Patiënten
Bent u een nieuwe patiënt?
Voor het eerste bezoek zijn de volgende zaken belangrijk:
- Wanneer u een verwijskaart heeft gehad, dient u deze mee te nemen.
- Uw verzekeringsgegevens/zorgpas.
- Een geldig legitimatiebewijs zoals een rijbewijs of paspoort.
- Lijstje met medicijnen meenemen
- Uw tandenborstel en andere mondverzorgingsproducten die u gebruikt.
De eerste afspraak duurt een uur. Afhankelijk van de reden van uw bezoek en uw mondgezondheid kunnen meerdere afspraken volgen.
Bij de eerste afspraak wordt allereerst de algemene gezondheid doorgenomen aan de hand van de gezondheidsvragenlijst. De mond wordt onderzocht en het tandvlees gecontroleerd op bloedingen en oneffenheden. Er wordt uitgebreid uitleg gegeven over het ontstaan van de probleemgebieden en de mogelijke behandelingen en consequenties daarvan. Indien noodzakelijk krijgt u instructie hoe u het best uw mond kunt verzorgen. Tot slot vindt er gebitsreiniging plaats.
De praktijk neemt nieuwe patiënten aan. Voor een bezoek aan de mondhygiënist is geen verwijzing meer nodig van uw tandarts. U kunt rechtstreeks een afspraak maken voor behandeling. Dat is niet alleen gemakkelijk, het biedt ook voordelen. Zo kunt U nu zelf bepalen of U eerst naar de tandarts gaat of direct naar de mondhygiënist.
Vergoeding
De kosten van professionele mondzorg zijn van persoonlijke factoren afhankelijk: uw wensen, de kennis, de staat van het gebit, de gezondheid van het tandvlees en de benodigde behandelingen. Deze punten worden bij het eerste bezoek uitgebreid met u doorgenomen. U ontvangt een nota die u zelf, indien u een aanvullende verzekering voor mondzorg heeft, aan uw verzekering kunt opsturen. De praktijk heeft geen overeenkomsten met zorgverzekeraars. Het zou mogelijk kunnen zijn dat daardoor uw nota’s niet vergoed worden, controleer hierop uw polis.
Kinderen tot 18 jaar krijgen de mondzorg vanuit de basisverzekering vergoed.
Verhinderd?
Behandeling is volgens afspraak. Er wordt speciaal voor u tijd gereserveerd en u wordt gevraagd op tijd te komen. Verhindering dient u minimaal 24 uur van te voren kenbaar te maken zodat ik nog een andere patiënt voor die tijd kan oproepen. Zo voorkomt u dat ik de kosten alsnog bij u in rekening moet brengen.